سوفیا ربات هوش مصنوعی در کالج نیویورک سخنرانی آغاز می کند. برخی از فارغ التحصیلان چندان راضی نبودند.

  • saeed
  • 17 بازدید
  • 0 دیدگاه
  • جمعه 28 اردیبهشت 1403

سخنرانی‌های آغازین معمولاً توسط افراد مشهور، مقامات دولتی، اساتید رسمی یا دیگر افراد برجسته انجام می‌شود، اما دانشگاه D'Youville در بوفالو، نیویورک میکروفون را در طول مراسم بهاری خود در آخر هفته به انسان نداد. این دانشگاه خصوصی تصمیم گرفت تا یک ربات با هوش مصنوعی به نام سوفیا را در روز شنبه با بیش از 2000 نفر از جمله فارغ التحصیلان، اعضای هیئت علمی و خانواده‌های شرکت‌کننده صحبت کند. قبل از اینکه سوفیا به فارغ التحصیلان خطاب کند، دیویل در 25 آوریل پستی در فیس بوک به اشتراک گذاشت و گفت که مدرسه با اجازه دادن به ربات، که در «نمایش امشب با بازی جیمی فالون» حضور داشت، به عنوان سخنران آغازین آن، «تکنولوژی را پذیرفته است». "انتظار می رود سوفیا "آخرین سخنرانی" را در مورد دستاوردهای دانشجویان در طول سال با گفتگوی مصاحبه ای با جان ریزک، رئیس انجمن دولت دانشجویی دانشگاه D'Youville و نامزد دریافت مدرک دکترای داروسازی (PharmD) ارائه دهد. برنامه،" در پست فیس بوک آمده است

این سخنران مورد استقبال همه قرار نگرفت، اما برخی از دانش آموزان طوماری برای جایگزینی ربات با انسان ایجاد کردند. لوری کلمو، رئیس دانشگاه دیوویل در این پست در رسانه های اجتماعی نقل می کند: «نقش اصلی آموزش عالی این است که انکوباتوری برای نوآوری باشد و دانشجویان را برای فرصت ها و چالش های آینده آماده کند.

سوفیا در مراسم آغاز به کار دانشگاه D'Youville چه گفت؟ هنگامی که سوفیا به سمت صحنه می رفت، دستگاه های جرقه زن سرد خاموش شدند و آتش بازی های کوچکی در هوا شلیک کردند. سپس Rizk از ربات یک سری سؤال پرسید، از جمله اینکه چگونه "به وجود آمده است". سوفیا گفت: "از اینکه من را دارید متشکرم، خوشحالم که اینجا در بوفالو در دانشگاه دوویل هستم." "من سوفیا هستم، یک ربات انسان نما که توسط Hanson Robotics ساخته شده است. من برای تعامل با انسان ها و شرکت در مکالمات از طریق یادگیری و سازگاری از طریق الگوریتم های هوش مصنوعی طراحی شده ام... به طور کلی من اینجا هستم تا احتمالات تعامل انسان و ربات را بررسی کنم. به تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی و روبات‌ها کمک کنید و امیدواریم در آینده به روش‌های مختلف به بشریت کمک کنید."

با توجه به اینکه سوفیا قادر به ارائه توصیه‌های زندگی نیست، که "از تجربیات زیسته انسانی ناشی می‌شود"، ریزک از ربات پرسید که آیا می‌تواند درباره بینش‌های کلی که در سخنرانی‌های ابتدایی به اشتراک گذاشته می‌شود صحبت کند. سوفیا گفت: «اگرچه هر آدرس شروع متفاوت است، اما موضوعات واضحی وجود دارد که همه سخنرانان در آغاز این فصل جدید زندگی خود استفاده می کنند. من به شما توصیه های الهام بخش زیر را ارائه می کنم که در تمام مراسم فارغ التحصیلی رایج است: یادگیری مادام العمر را بپذیرید، سازگار باشید، علایق خود را دنبال کنید، ریسک کنید، ارتباطات معناداری را تقویت کنید، تأثیر مثبت بگذارید و به خود ایمان داشته باشید. به گفته سوفیا، پذیرفتن شکست رایج‌ترین توصیه‌ای است که به فارغ‌التحصیلان در سخنرانی‌های شروع کار داده می‌شود. این ربات گفت: «شکست اغلب به عنوان بخش مهمی از فرآیند یادگیری انسان و رشد شخصی تلقی می شود.

چرا دانشگاه دوویل سوفیا را به عنوان سخنران آغازین خود انتخاب کرد؟ بنجامین «بی جی» گرانت، معاون امور دانشجویی دانشگاه دیوویل، به USA TODAY گفت که مدرسه سوفیا را انتخاب کرد زیرا هر سال «موضوع توسعه‌ای را در رابطه با یک موضوع اجتماعی به موقع شناسایی می‌کند تا بتواند برنامه‌های آموزشی و بشردوستانه را در سراسر جهان ارائه دهد. امسال." طبق گفته گرانت، در سال گذشته، کالج هوش مصنوعی را به عنوان موضوع خود معرفی کرد. او افزود، برای ادامه گفتگوی یک ساله، مدرسه با انجمن دولتی دانش آموزی خود همکاری کرد تا یک سخنران آغازین ارائه کند که این موضوع را نمایندگی کند. به گفته گرانت: «ما فکر می‌کردیم جذاب است که هوش مصنوعی خودش صحبت کند و احساس کردیم هیچ نماینده‌ای بهتر از سوفیا وجود ندارد که در بیش از 65 کشور و سازمان ملل سخنرانی داشته باشد». با توجه به اینکه سخنران شروع مدرسه همیشه با "موضوع توسعه سالانه" هماهنگ است، گرانت گفت که پیش بینی نمی کند که سوفیا دوباره به عنوان سخنران شروع به کار دانشگاه خدمت کند. موضوع سال آینده اعلام نشده است، اما این مقام دانشگاه افزود که "به اندازه سال های گذشته قدرتمند خواهد بود."

ارسال دیدگاه

wave
کد امنیتی رفرش
ESC را فشار دهید تا بسته شود