loading...

معجزات علمی قران

سیتم عصبی پوست انسان در قرآن

saeed بازدید : 263 سه شنبه 21 اردیبهشت 1395 : 0:11 نظرات (0)

-در سوختگی های درجه اول و دوم به دلیل اینکه سوختگی شدید نیست و هنوز اعصاب گرمایی پوست و سیستم عصبی آن فعال است درد به شدت احساس می شود.

 

-اما در سوختگی درجه سوم که عمق سوختگی بسیار زیاد است همراه با بافت های پوست و گوشت سیستم عصبی آن نیز از بین می رود در نتیجه دردی سوختگی احساس نمی شود.

در سوره انسا آیه 56 نوشته شده است: 

إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُواْ بِآیَاتِنَا سَوْفَ نُصْلِیهِمْ نَارًا کُلَّمَا نَضِجَتْ جُلُودُهُمْ بَدَّلْنَاهُمْ جُلُودًا غَیْرَهَا لِیَذُوقُواْ الْعَذَابَ إِنَّ اللّهَ کَانَ عَزِیزًا حَکِیمًا ﴿۵۶﴾

به زودى کسانى را که به آیات ما کفر ورزیده‏اند در آتشىدرآوریم که هر چه پوستشان بریان گردد پوستهاى دیگرى بر جایش نهیم تا عذاب را بچشند آرى خداوند تواناى حکیم است (۵۶)

-نکته اگر عذاب های جهنمیان از سوختگی های درجه سوم و چهارم بود،احساس سوختگی نمی کردند ولی در این آیه اشاره شده است که پوست آنها را بریان می کنند و سپس پوست را دوباره رشد می دهیند تا عذاب را بچشند،همانطور که میدانید پوست انسان در سوختگی درجه اول و دوم که هنوز بافت پوست کامل از بین نرفته ترمیم می شود ولی در سوختگی های عمقی تر قابل ترمیم نیست،به همین دلیل قرآن از واژه بریان کردن و جایگزین شدن پوست اشاره کرده است و به سوازندن اشاره نکرده است.زیرا در صورتی که بطور کامل سوزانده می شد احساس دردی وجود نداشت و پوست رشد نمی نمود.

 

خدایا ما را برای فراموش کاری ببخش

العف

آبهای کره زمین از فضا منشا گرفته اند!!!!

saeed بازدید : 247 دوشنبه 20 اردیبهشت 1395 : 19:39 نظرات (0)

قبلا در مطلبی به برسی منشا آب های زمین از دیدگاه قرآن پرداخته بودیم.امروز خبری در ورودی بسیاری از سایتها قرار گرفت مبنی بر اینکه :

آبی که بروی کره زمین قرار دارد عمری بیشتر از عمر خورشید ما را دارد.این پژوهشگران معتقد هستند که بیش از نصفی از آبی که در اقیانوس های زمین قرار دارد قبل از تولد خورشید تحت شرایط خاصی در منظومه شمسی تولید شده است.[1][2]

این دانشمندان معتقد هستند که مقداری از آبهای زمین از ابتدا در منظومه شمسی شکل گرفت و بقیه آبها نیز توسط دنباله دارها به زمین حمل شد.30 تا 50 درصد آبهای کره زمین در منظومه شمسی تولید شده اند[3] و منشا تمامی آبهای زمین بیرون از کره زمین است.

این یافته دوباره این موضوع را تایید می کند که آب های کره زمین در داخل زمین تولید نشده اند و از محیطی بیرون از کره زمین به داخل آن آورده شده اند.

 

فرآن کریم در 1400 سال قبل بطور صریح اشاره کرده است که منشا آبهای زمین در جایی بیرون از آن است.در سوره المومنون آیه 18 نوشته شده است : 

وَأَنزَلْنَا مِنَ السَّمَاءِ مَاءً بِقَدَرٍ فَأَسْکَنَّاهُ فِی الْأَرْضِ وَإِنَّا عَلَى ذَهَابٍ بِهِ لَقَادِرُونَ ﴿۱۸﴾

و از آسمان آبى به اندازه فرو فرستادیم و آن را در زمین جاى دادیم، و ما به از بین بردن آن تواناییم‏.

 

در این آیه خداوند اشاره می کند که آب را از آسمان فرو فرستادیم"به این معنی که به داخل((زمین))فرستادیم"و اشاره ای به بارش آن و باران نمی کند و بی شک این آیه به آمدن آبهای زمین از بیرون از آن اشاره دارد.

اشاره قرآن به وزن سنگین ابرها!!!

saeed بازدید : 621 شنبه 18 اردیبهشت 1395 : 23:20 نظرات (0)

ابرها دارای وزن بسیار بالایی هستند مثلا ابر کومولوس رایج ترین نوع ابر که ابر باران زا نیز محسوب می شود و در دو کیلومتری سطح زمین تشکیل می شود و زنی بین صدهزار تا سی صد هزار تن را دارد(یک تا سه میلیارد کیلوگرم)که وزن یک ابر کومولوس معادل  6,268.75 میلیون نهنگ آبی است![1][2]

به جز زمین در فضا نیز ابرهای گردو غبار وجود دارند که با گازها ستارگان را شکل می دهند در یک مورد وزن یکی از این ابرها به 300,000,000,000,000,000,000,000,000 میلیون تن میرسید! 1400 سال قبل خداوند در قرآن کریم به موضوع سنگین بودن ابرها اشاره کرده است:


در سوره اعراف آیه 57 نوشته شده است :

وَهُوَ الَّذِی یُرْسِلُ الرِّیَاحَ بُشْرًا بَیْنَ یَدَیْ رَحْمَتِهِ حَتَّى إِذَا أَقَلَّتْ سَحَابًا ثِقَالًا سُقْنَاهُ لِبَلَدٍ مَّیِّتٍ فَأَنزَلْنَا بِهِ الْمَاء فَأَخْرَجْنَا بِهِ مِن کُلِّ الثَّمَرَاتِ کَذَلِکَ نُخْرِجُ الْموْتَى لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ﴿۵۷﴾

 او کسی است که بادها را پیشاپیش (باران) رحمتش میفرستد تا زمانی که ابرهای سنگین بار را (بر دوش خود) حمل کنند در این هنگام آنها را به سوی سرزمینهای مرده میفرستیم و به وسیله آن آب (حیاتبخش) نازل میکنیم و با آن از هر گونه میوهای (از خاک تیره) بیرون می‏آوریم، و اینگونه (که زمینهای مرده را زنده کردیم) مردگان را (نیز در قیامت) زنده میکنیم تا متذکر شوید.

در سوره الرعد آیه 12 نوشته شده است:

هُوَ الَّذِی یُرِیکُمُ الْبَرْقَ خَوْفًا وَطَمَعًا وَیُنْشِئُ السَّحَابَ الثِّقَالَ ﴿۱۲﴾

او کسی است که برق را به شما نشان می‏دهد که هم مایه ترس است هم امید و ابرهای سنگین بار ایجاد می‏کند.

 

 

اللهم صلی علی محمد وال محمد

حدیثی از رسول اکرم(ص)درباره تعداد مفاصل بدن انسان

saeed بازدید : 1407 جمعه 17 اردیبهشت 1395 : 1:08 نظرات (0)

همانطور که می دانید،استخوانها بعنوان تیرآهن های یک ساختمان،در بدن ما وظیفه استوار نگه داشتن کل سیستم را بر عهده دارند،و همانطور که می دانید،در یک ساختمان باید محل اتصال تیرآهن ها به هم جوشکاری شود،در بدن انسان نیز محل اتصال استخوانها به هم،توسط ساختارهای غزروفی بنام مفصل به هم متصل شده است.مفصل ها به دو نوع بدون حرکت،و متحرک تقسیم می شوند.که مفصل ساکن یا بدون حرکت می توان به مفاصل جمجمه سر اشاره نمود و از مفصل ناحیه پا می توان بعنوان مفاصل متحرک اشاره کرد.

تا سال 1996 تصور می شد،تعداد مفصل های انسان 430 عدد است،ولی به دلیل پیشرفت علم لیزر،و تفکیک مفصل ها امروزه تعداد مفصل های انسان 360 عدد ذکر می شود.

 

در حدیثی از رسول اکرم(ص) که جزو احادیث اهل سنت محسوب می شود،و یکی از راویان حدیث عایشه و یکی از راویان حدیث ابوذر غفاری است،که پیامبر(ص)حدیث را خطاب به ابوذر گفته است،قید شده است:

در بدن انسان 360 مفصل وجود دارد، پس هر کس می‌تواند در هر روز از سال یک عضو خود را از آتش محفوظ بدارد، این کار را انجام دهد. پرسیدند یا رسول‌الله چگونه؟! فرمود: تکبیر و تسبیح خداوند را بگوید، مردم‌آزاری نکند و امر به معروف و نهی‌ازمنکر رابه جا آورد.

(آدرس حدیث باب 39 وجوب صدقه بر مفصل های انسان حدیث 546 و ( م/ ١٠٠٧ ) در صحیح مسلم)

این در حدیث درحالی در 1400 سال قبل گفته شده است،که بشریت تا همین یک دهه اخیر به این حقیقت پی نبرده بود.

میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حصرت مام زمان (عج) مبارک باد.

لطفا برای دنبال کردن مطالب ما از طریق فیسبوک صفحه ما را لایک بزنید. 

برای فالو کردن مطالب این صفحه در اپلیکیش اینستاگرام کلیک کنید. 

--------

[1]How many joints are there in the human body? 640 muscles. 206 bones. 360 joints.

 

 

اللهم صلی علی محمد وال محمد

حدیث رسول اکرم(ص) درباره عظمت جهان هستی

saeed بازدید : 1721 جمعه 17 اردیبهشت 1395 : 1:06 نظرات (0)

همانطور که می دانید بنا به فرضیه جهانهای موازی ممکن است بی نهایت جهان در موازات ما وجود داشته باشد،که فرضیه جهان های موازی نیز حالات مختلفی دارد که دو حالت از آن را در اینجا مطرح می کنیم:

در حالت اول:ممکن است جهان های موازی را بصورت حباب هایی در نظر گرفت که از سطح یک اقیانوس در یک فضای لایتناهی بی نهایت رها می شوند،و این جهان ها نیز گاهی با همدیگر برخورد می نمایند.

در حالت دوم،که دانشمندی بنام پروفسور نیکود پاپلاوسکی پیشنهاد کرده است،جهان ما در درون سیاهچاله یک جهان دیگر قرار گرفته است،و آن جهان نیز در درون یک سیاهچاله جهان دیگر قرار گرفته است و این سیر تا بینهایت ادامه دارد.ناگفته نماند که  جهان ما دارای تعداد میلیاردها کهکشان است که در داخل هر کهکشان تعداد زیادی سیاهچاله وجود دارد،حال تصور کنید که در درون هر سیاهچاله جهانی نهفته باشد.[1]

 

در حدیث شماره 310 از رسول اکرم (ص) را درباره عظمت جهان هستی نقل شده است:

..و آسمان دنیا و آنچه در آن و بر آن است در برابر آنچه که بالای آنست همچون حلقه ای در بیابان خالی میباشد، و این دو آسمان در برابر آسمان سوّم همچون حلقه ای در بیابان تهی است و این سوّمی با آنچه در آن و بر آن است در برابر آسمان چهارم همچون حلقه ای در فلات تهی است. به همین منوال تا آسمان هفتم. و این هفت آسمان با آنچه در آن و بر آن است در برابر دریایی که از ساکنان زمین پوشیده شده، همچون حلقه ای در بیابان تهی است . و هفت آسمان و دریای پوشیده در برابر کوه سرد چون حلقه ای در بیابان تهی است.

- با اندکی دقت می توان دریافت که این حدیث مصداق بارز نظریه دوم است،و تنها کافی است که حلقه ها را بعنوان سیاهچاله های تو در تو در نظر بگیریم.و رسول اکرم (ص) در زمانی که فیزیک نظری و اختر شناسی همانند امروز پیشرفته نبود درک درستی از عظمت جهان هستی داشتند.

-یک توصیه بنا به حدیث دیگری عرض بهشت به اندازه این هفت آسمان که ممکن است بینهایت بار از کائنات ما بزرگتر باشد،است که طول آن نیز بدون تردید حدقلا دو برابر عرض آن است که اندازه آن تقریبا در ابعاد بی نهایت و غیر قابل تصور برای انسان باشد و حتی ممکن است بهشت در یک جهان موازی دیگر قرار داشته باشد،همه این جهان و هرچه در داخل آن است،ارزش از دست دادن وجبی از آن را ندارد،برادران و خواهران توجه داشته باشند بخاطر عمر محدود پنجاه شصت ساله دنیا که شاید زمان خوردن یک وعده غذا در آخرت هم نباشد،عذاب جهنم را بر خود نخرند.کل این جهان و اتفاقات بدی که در آن برای ما رخ می دهد شاید تنها یک کابوس باشد و روزی از خواب برخیزیم و ببینیم تنها یک کابوس بد دیده ایم که خودمان در قسمت هایی از آن مختار بده ایم،بخاطر یک کابوس بد جهان آخرت را از دست ندهیم.

 

 

اللهم صلی علی محمد وال محمد

تعداد صفحات : 14

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 69
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 70
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 820
  • بازدید سال : 5,877
  • بازدید کلی : 48,390
  • سخن بزرگان


    همه می گویند آرزو بر جوانان گناه نیست و من می گویم بر پیران هم!

    ***
    اگر تنها ابزارتان چکش باشد، همه مسائل برایتان تبدیل به میخ می‌شوند.

    ***