loading...

معجزات علمی قران

اتساع زمان در قرآن

saeed بازدید : 180 پنجشنبه 16 اردیبهشت 1395 : 23:56 نظرات (0)

در ویکی پدیا نوشته شده است:

اتساع زمان گرانشی پدیده‌ی وجود تفاوت واقعی بین مقدار مشاهده‌شده برای زمان سپری شده میان دو رویداد٬ از دید ناظرهای قرار گرفته در مکان‌هایی با پتانسیل گرانشی متفاوت است. هرچه پتانسیل گرانشی مکان ناظر بیشتر باشد (یعنی از جرم منشأ میدان دورتر باشد) زمان برای او سریع‌تر می‌گذرد.

این اثر اولین بار توسط آلبرت اینشتین در سال ۱۹۰۷ پیش‌بینی شد.وی این اثر را با استفاده از نتایج نسبیت خاص در چارچوب‌های مرجع شتاب‌دار مطرح کرد.( از نسبیت خاص تا نسبیت عام را ببینید ) پس از آن ٬ طی آزمایش‌هایی ٬ که اولین آن‌ها آزمایش پوند-ربکا بود (آزمون‌های نسبیت عام را ببینید) بررسی و تأیید گردید.

این موضوع یک پدیده فیزیکی قبول شده است و در زیر دریا نیز آزمایش شده است.

در سوره معراج آیه 5 نوشته شده است که :

تَعْرُجُ الْمَلَائِکَةُ وَالرُّوحُ إِلَیْهِ فِی یَوْمٍ کَانَ مِقْدَارُهُ خَمْسِینَ أَلْفَ سَنَةٍ ﴿معارج/4﴾ آیه: "فرشتگان و ارواح در یک روز به او (مذکر) صعود کردند که این معادل پنجاه هزار سال برای انسان است"!


که این آیه علاوه بر دلالت بر نظریه نسبیت بر اتساع زمان نیز می تواند دلالت کند زیرا در آیه اشاره شده است که با بالا رفتن و دور شدن فرشتگان زمان ژنجاه هزار سال انسان برای آنها در یک روز سپری شده است که دقیقا با تعریف اتساع زمان مطابقت دارد.

اللهم صلی علی محمد و ال محمد

حرکت براونی در قرآن کریم!!!

saeed بازدید : 241 پنجشنبه 16 اردیبهشت 1395 : 23:52 نظرات (0)

در سایت ویکیپدیا در باره حرکت براونی نوشته شده است:

حرکت براونی (به انگلیسی: Brownian motion) در فیزیک به نوعی از حرکت تصادفی ذرات غوطه‌ور در سیال (مایع یا گاز) بر اثر بخورد این ذرات با اتم‌ها یا مولکول‌های سیال گفته می‌شود.

در سال ۱۸۲۷ رابرت براون گیاه‌شناس هنگامی که توسط میکروسکوپ به گرده‌های گیاه معلق در آب نگاه می‌کرد، متوجه حرکت ذرات در آب شد، 

ولی نتوانست توجیهی برای آن پیدا کند. اتم و مولکول بسیار پیشتر از آن شناخته شده بودند، اما این آلبرت اینشتین بود که چند دهه بعد در مقاله‌ای که در ۱۹۰۵ منتشر کرد توضیح داد که حرکتی که براون مشاهده کرده در نتیجه برخورد مولکول‌های آب با گرده بوده است. جهت نیروی حاصل از برخورد مولکول‌ها مرتباً تغییر می‌کند و ذره در زمان‌های مختلف ممکن است از یک سمت بیشتر مورد اصابت قرار گیرد تا از سمت دیگر که این هر دو موجب جرکت اتفاقی ذرات می‌شود. این پدیده به افتخار رابرت براون حرکت براونی نامگذاری شده است.

در سوره الحج آیه 5 نوشته شده است:

یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِن کُنتُمْ فِی رَیْبٍ مِّنَ الْبَعْثِ فَإِنَّا خَلَقْنَاکُم مِّن تُرَابٍ ثُمَّ مِن نُّطْفَةٍ ثُمَّ مِنْ عَلَقَةٍ ثُمَّ مِن مُّضْغَةٍ مُّخَلَّقَةٍ وَغَیْرِ مُخَلَّقَةٍ لِّنُبَیِّنَ لَکُمْ وَنُقِرُّ فِی الْأَرْحَامِ مَا نَشَاء إِلَى أَجَلٍ مُّسَمًّى ثُمَّ نُخْرِجُکُمْ طِفْلًا ثُمَّ لِتَبْلُغُوا أَشُدَّکُمْ وَمِنکُم مَّن یُتَوَفَّى وَمِنکُم مَّن یُرَدُّ إِلَى أَرْذَلِ الْعُمُرِ لِکَیْلَا یَعْلَمَ مِن بَعْدِ عِلْمٍ شَیْئًا وَتَرَى الْأَرْضَ هَامِدَةً فَإِذَا أَنزَلْنَا عَلَیْهَا الْمَاء اهْتَزَّتْ وَرَبَتْ وَأَنبَتَتْ مِن کُلِّ زَوْجٍ بَهِیجٍ ﴿۵﴾

اى مردم اگر در باره برانگیخته شدن در شکید پس [بدانید] که ما شما را از خاک آفریده‏ایم سپس از نطفه سپس از علقه آنگاه از مضغه داراى خلقت کامل و [احیانا] خلقت ناقص تا [قدرت خود را] بر شما روشن گردانیم و آنچه را اراده مى‏کنیم تا مدتى معین در رحمها قرار مى‏دهیم آنگاه شما را [به صورت] کودک برون مى‏آوریم سپس [حیات شما را ادامه مى‏دهیم] تا به حد رشدتان برسید و برخى از شما [زودرس] مى‏میرد و برخى از شما به غایت پیرى مى‏رسد به گونه‏اى که پس از دانستن [بسى چیزها] چیزى نمى‏داند و زمین را خشکیده مى‏بینى و[لى] چون آب بر آن فرود آوریم به جنبش درمى‏آید و نمو مى‏کند و از هر نوع [رستنیهاى] نیکو مى‏رویاند (۵) 

در قسمت آخر آیه که به رنگ قرمز مشخص شده است خداوند دقیقا به موضوع حرکت براونی ذرات اشاره کرده است همانطوری که در بالا اشاره شد بعد از ورود ذرات آب به خاک در نتجه برخورد ذرات آب با مولکول ها خاک مولکول های آب به حرکت در می آیند.در حالی که رابرت براون در 1827 به این موضوع اشاره کرد قرآن کریم در 1400 سال قبل از این موضوع علمی پرده برداشته است.

اللهم صلی علی محمد وال محمد

فرآیند تشکیل نفت در قرآن

saeed بازدید : 689 پنجشنبه 16 اردیبهشت 1395 : 23:38 نظرات (0)

همانطور که می دانید نفت از اجساد گیاهان و جانوران مرده در زیر زمین تحت فشار و نیروی بسیاری به وجود می آید.به این صورت که بعد از تحت فشار قرار گرفتن بصورت مایع سیاه رنگ تیره و چسبناکی در می آیند که توانایی فرار از میان سنگها را ندارند.و بعد از حرکت لایه های زمین بروی زمین می آید که قابل استخراج است[1]از هزاران سال قبل انسانها از این مایع تیره رنگ استفاده های گوناگونی می کردند اما کسی از نحوه شکل گیری آن اطلاعی نداشت.


در سوره سوره ۸۷: الأعلى نوشته شده است:
وَالَّذِی أَخْرَجَ الْمَرْعَى ﴿۴﴾فَجَعَلَهُ غُثَاء أَحْوَى ﴿۵﴾ سَنُقْرِؤُکَ فَلَا تَنسَى ﴿۶﴾

و آنکس که چراگاه را به وجود آورد.سپس آن را خشک و سیاه قرار داد.ما بزودى [آیات خود را به وسیله سروش غیبى] بر تو خواهیم خواند تا فراموش نکنى

در این آیه به چراگاه اشاره شده است که شامل حیوانات و گیاهان می شود در نتیجه حیوانات نمی توانند خشک شوند... و به سیاه شدن حیوانات و گیاهان باهم اشاره دارد.در ادامه آیه نیز اشاره شده است که بزودی نشانه های خود را به تو نشان خواهیم داد که این مساله نیز می تواند به آینده نفت اشاره داشته باشد.

اللهم صلی علی محمد و ال محمد

تغیر قطب ها و میدان مغناطیسی زمین در قرآن

saeed بازدید : 498 پنجشنبه 16 اردیبهشت 1395 : 15:57 نظرات (0)

در طول عمر 5 میلیارد ساله زمین بارها قطب های میدان مغناطیسی زمین در بازه های زمانی ۱۰۰ هزار سال تا یک میلیون سال و بطور متوسط هر ۴۵۰ هزار سال یک بار تغیر کرده است.آخرین بار که قطب های میدان مغناطیسی زمین تغیر کرد در حدود ۴۱۰ هزار سال قبل در یک دوره زمانی 250 تا 450 ساله بود.علت این عمل نیز انحنای زاویه چرخش زمین به دور خورشید و میدان مغناطیسی خورشید است.[1]

همچنین دانشمندان استدلال می کنند که طب های میدان مغناطیسی زمین هر ساله نیز چند درجه تغیر می کند و هر ۲۵ هزار سال قطب های مغناطیسی زمین یک دور کامل می زند.و قطب شمال مغناطیسی هر ساله بیشتر از ۷.۵ کیلږمتر جابجا می شود[2]

هنگامی که جای قطب شمال و جنوب عوض شود جهت چرخش زمین به دور خود و در نتیجه حرکت انتقالی اش عوض می شود و در نتیجه این کار جای مغرب و مشرق با هم عوض می شود.حتی در تغیرات جزئی تغیر شمال و جنوب نیز باعث می شود جای مغرب و مشرق اندکی با هم عوض شود.

 

دقیقا به همین دلیل است که در برخی از روایات اسلامی در مورد آخرالزمان نوشته شده است که خورشید از مغرب طلوع خواهد کرد.یعنی در آن دوران یک وارونگی مغناطیسی بروی زمین رخ خواهد داد.یکی از نکات جالب دیګر نیز که ممکن است به وقایع آخر الزمان مربوط باشد این است که در تغیر میدان مغناطیسی زمین اتفاقات عجیب روی زمین می افتد و حتی ترکیب شیمیایی آب اقیانوس ها نیز عوض می شود و در دوره قبل تغیر میدان مغناطیسی زمین دچار یک یخبندان بزرګ شده بود.

هم چنین به همین دلیل است که در قرآن نیز از مغرب ها و مشرق ها یاد شده است:

 در سوره الرحمن آیه 17 نوشته شده است:

رَبُّ الْمَشْرِقَیْنِ وَرَبُّ الْمَغْرِبَیْنِ ﴿۱۷﴾پروردگار مشرق‏ها و مغرب‏ها

در آیه 40 سوره معراج نوشته شده:

فَلَا أُقْسِمُ بِرَبِّ الْمَشَارِقِ وَالْمَغَارِبِ إِنَّا لَقَادِرُونَ ﴿۴۰﴾به پروردگار مشرق‏ها و مغرب‏ها سوگند مى‏خورم که ما تواناییم‏

زیرا هیچ کدام از قطب های میدان مغناطیسی زمین در طول زمان ثابت نبوده اند و در نتیجه عوض شدن شمال و جنوب یا بیشتر و کمتر شدن آن جای مغرب و مشرق نیز تغیر کرده است.

 

**اللهم صلی علی محمد و ال محمد **

 

تعداد صفحات : 14

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 69
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 70
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 822
  • بازدید سال : 5,879
  • بازدید کلی : 48,392
  • سخن بزرگان


    همه می گویند آرزو بر جوانان گناه نیست و من می گویم بر پیران هم!

    ***
    اگر تنها ابزارتان چکش باشد، همه مسائل برایتان تبدیل به میخ می‌شوند.

    ***